Anaïs Deherder

Ik heet Anaïs en ik ben net 19 geworden.. Ik ben nog jong, maar ik weet wat ik wil en ik zal er ook alles aan doen om mijn doel, mijn droom te bereiken. Momenteel zit ik in het eerste jaar journalistiek aan de Erasmushogeschool in Brussel.  Ik droom ervan om later werk te vinden als reporter voor televisie.
Je m'appelle Anaïs et je viens d'avoir 19 ans. Je suis encore jeune, mais je sais ce que je veux et je compte mettre les petits plats dans les grands pour réaliser mes objectifs et mon rêve. Pour l'instant, je suis en première année de journalisme à la Erasmushogeschool de Bruxelles et je souhaite travailler plus tard comme reporter pour la télévision.





Interview door/par Romy
NL
Anaïs is een dame die naar perfectie streeft en daarbij haar been stijf houdt at all costs. Mensen die anderen niet gelijk behandelen zou ze met plezier willen confronteren, maar natuurlijk met het nodige respect, iets wat ze ook erg belangrijk vindt. Anaïs haar kunstzinnig kantje heeft zijn wortels in dans. Al dertien van haar negentien jaar zwiert ze haar benen in de lucht in de balletles.  Andere leuke weetjes over haar zijn dat ze tweetalig is opgevoed (Nl-Fr) en dat ze tot haar tien jaar aan wielrennen heeft gedaan.

Wat wens je voor de toekomst?
Dat iedereen gelijk behandeld wordt.

Welke eigenschap vind je het mooist die iemand kan hebben?
Respect. Het te kunnen geven en het zo terug te kunnen krijgen.

Van welk geluid hou je het meest?
Veel ruis en veel verschillende geluiden rond mij. Dus veel drukte, maar ik kan ook genieten van rust en simpele geluiden zoals vogeltjes die fluiten.

Welk dier zou je willen zijn in een volgend leven?
Ik zou graag een jachtluipaard willen zijn. Het kan snel lopen en het is ook nog eens mooi. Het is een dier dat wordt bewonderd door mensen.

Welke persoon mis je op dit moment?
Mijn opa die ongeveer drie jaar geleden is gestorven. Ik mis hem, omdat ik ervan bewust ben dat hij alles wat ik doorsta en bereik niet meer meemaakt. Mijn afstuderen en behalen van mijn rijbewijs bijvoorbeeld, dat heeft hij allemaal niet meer kunnen meemaken.

Als je de kans zou hebben om met eender wie, levend of dood, een gesprek te kunnen voeren. Met wie zou dat zijn? Wat zou je willen zeggen/vragen of waarover zou je willen praten?
Zonder twijfel Donald Trump. Ik zou hem willen vragen of hij eigenlijk wel beseft wat er allemaal gebeurd door en rond hem in de wereld. Ook zou ik vragen waarop hij steunt als hij beslissingen maakt. Wat drijft hem? 
Ik denk dat ik wel goed zou zijn in een gesprek met iemand zoals hem. Ik zou dat ook leuk vinden om te doen.

Wat vind je het mooist aan jezelf?
Ik weet niet of het altijd iets moois is, maar ik denk mijn koppig-zijn. Als ik iets wil dan ben ik heel koppig en streef ik er echt naar om het te bereiken.

Wat is je grootste angst?
De gedachte dat iedereen die ik liefheb mij zou vergeten, is angstaanjagend. Of ze allemaal kwijtraken, dat zou ik echt nooit willen meemaken.

FR

Anaïs est une jeune femme en quête de perfection et qui fait tout pour y parvenir, quel qu'en soit le prix. Elle se confronte volontiers aux personnes qui ne traitent pas les autres avec le respect nécessaire. Car le respect est à ses yeux une valeur fondamentale.
Ses affinités artistiques sont plus spécifiquement liées à la danse; cela fait déjà 13 ans qu'elle suit des leçons de ballet.
D'autres choses à savoir sur elle, c'est qu'elle a grandi dans un contexte bilingue et qu'elle a fait du cyclisme jusqu'à ses 10 ans.


Que souhaites-tu pour le futur?

Que tout le monde soit traité sur le même pied d'égalité.

Quelle est la plus belle qualité que l'on puisse avoir?
Le respect. Être capable d'en donner et d'en recevoir en retour.

Quel est ton son préféré?
J'en aime beaucoup en fait, diffusés tout autour de moi.
Je pense à la foule, mais j'aime aussi profiter du calme et du chant des oiseaux.

En quel animal voudrais-tu te réincarner?
Je choisirais le guépard. D'une part, il est capable de se déplacer très vite, mais il est aussi très gracieux. C'est un animal très apprécié de façon générale.


Quelle personne te manque-t-elle pour le moment?
Je pense à mon grand-père. Il est décédé il y a trois ans. Il me manque, parce que je ne peux pas partager avec lui mes accomplissements et mes réussites. Je pense à mon diplôme, à l'obtention de mon permis de conduire, des moments que je ne peux plus partager avec lui.

Si tu pouvais avoir la chance de t'entretenir avec une personne de ton choix, vivante ou disparue, qui est-ce que tu choisirais? Quels sujets aimerais-tu aborder avec elle?

Donald Trump, sans le moindre doute. J'aimerais lui demander s'il a véritablement conscience de tout se qui se passe autour de lui et dans le monde. J'aimerais aussi lui poser des questions quant à la motivation des décisions qu'il prend. Qu'est-ce qui le pousse de la sorte?
Je pense que je m'en sortirais relativement bien dans ce genre de conversations. Mais je trouverais aussi cela amusant.

Quel est ton plus beau côté?
Je ne sais pas si c'est véritablement un bel aspect de moi-même, mais je suis plutôt têtue. Quand je veux quelque chose, je suis vraiment prête à tout pour l'obtenir.


Quelle est ta plus grande crainte?

L'idée qui m'effraie, c'est que le gens que j'aime puissent m'oublier. J'aurais beaucoup de mal à me remettre de leur perte.

Comments