Viktor Vandervelde

Hey, ik ben Viktor, 20 jaar. Naast een student journalistiek ben ik ook een filmliefhebber, danser en podcastfan.

Salut, je suis Viktor, j'ai 20 ans. En plus d'être étudiant en journalisme, je suis aussi un cinéphile, danseur et fan des podcasts.





Interview door/par Tessa Torrekens
NL
Wat trekt jou aan in de kunsten? 
Voor mij zijn de kunsten heel divers. Elke kunstenaar kan op zijn of haar eigen manier kritiek geven, een bepaalde schoonheid vieren, gevoelens uiten, moppen tappen en zoveel meer in ontelbaar veel mogelijke vormen. Sommige van die vormen kan ik me natuurlijk meer in vinden dan anderen, maar die diversiteit vind ik heerlijk.

Wat is jouw ultiem toekomstperspectief? 
Sowieso wil ik veel gereisd hebben. Onderweg wil ik zo veel mogelijk talen leren en een job doen die ik super graag doe. 

Wat is jouw verste vakantiebestemming/land? 
Canada! Ik heb een rondreis gedaan in Oost-Canada zeven jaar geleden.

Lees je de krant? / Luister je liever naar het radionieuws? / Of installeer je je om 19u voor de televisie voor het avondjournaal? 
Geen van die drie. Radionieuws luister ik natuurlijk als ik gewoon naar de radio luister, maar ik krijg pushberichten van nieuwsapps en mijn startpagina is VRT NWS.

Ben jij een koffie- of theemens?
Koffie, all the way.

Welke geur ruik jij het liefst? 
Die van Luikse wafels.

Op het platteland of in de stad? 
Stad, punt. Ik wil leven rond mij (en dan bedoel ik geen koeien en strontvliegen).

Zou jij een jaar zonder smartphone, internet, pc,... kunnen leven? Of ben je een echte digital native?
Ik ben echt een digital native. Sterker nog, ik ben een digital optimist: ik zie bijna alleen maar de positieve effecten van de digitale evolutie.

FR
Qu'est-ce qui t'attire dans les arts? 
Pour moi, les arts, ça englobe beaucoup de choses. Chaque artiste a sa propre vision critique, sa propre esthétique, sa sensibilité, un sens de la dérision qui lui est propre et sa personalité peut s'exprimer sous bien d'autres formes encore. Certaines de ces formes me touchent plus que d'auttes, mais cette diversité-même est fascinante.

A quoi ressemble ta quête ultime ?
Je voudrais avoir beaucoup voyagé, de toute façon. Apprendre autant de langues que possible. M'accomplir pleinement dans le travail aussi.

Quelle est la destination la plus lointaine que tu aies visitée?
Le Canada. J'y ai fait un circuit il y a 7 ans. 

Est-ce que tu is le journal ? Ou tu préfères écouter les infos à la radio ? Ou tu préfères regarder l'actualité à la télévision à 19h ?
Aucune de ces trois options. Je tombe naturellement sur les infos lorsque j'écoute la radio, mais ce sont plutôt les apps et la homepage de VRT-news qui me tiennent au courant.

Plutôt thé ou café ?
Café.Café all the way.

Quelle est ton odeur préférée ?
Celle des gauffres de Liège.

Plutôt ville ou campagne ?
La ville. Je veux de la vie autour de moi (pas celle des vaches et des mouches)

Pourrais-tu vivre un an sans PC, internet, smartphone... ou es-tu un vrai digital native ?
Je suis vraiment un digital native. Plus encore, je vois ces évolutions avec beaucoup d'optimisme. Je ne considère presque que les aspects positifs de l'évolution digitale.

Comments